Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 17.06.2019, 07:37


Меню сайту
Категорії розділу
Методична робота [10]
Пропонуємо скористатись цікавими розробками
Досвід роботи вчителів [9]
Наукові роботи учнів [3]
Виховна робота [13]
Корисне [5]
Корисні файли для використання у роботі закладу.
Дружні сайти
Флешмоб
Шкільні таланти
Опитування 1
В якій соціальній мережі ви проводите більше часу?
Всього відповідей: 429
Опитування 2
Яким, на вашу думку, має бути вчитель?
Всього відповідей: 465

Наш досвід

Головна » Файли » Досвід роботи вчителів

З досвіду роботи вчителя української мови.
[ Викачати з сервера (83.5 Kb) ] 23.01.2012, 20:44

Розвивати мовлення школярів, формувати і зміцнювати їхні мовленнєві вміння та навички, зокрема вміння точно й виразно передавати свої думки, почуття, враження покликані уроки розвитку зв’язного мовлення. Успіху можна досягти за умови цілеспрямованої й систематичної роботи, а також через реалізацію таких методичних принципів, як єдність розвитку мовлення і мислення учнів. Зв’язного усного і писемного мовлення з вивченням лінгвістичних понять, єдність розвитку мовлення з вивченням літератури.

У мовленні, як відомо, головну роль відіграє слово як основа для формування думки, висловлювання, тому, дбаючи про культуру, красу і ясність мовлення школярів, я чітко планую свою роботу над засвоєнням лексики.   

Чому діти швидко розуміють і оперують словами-неологізмами, жаргонізмами, просторічними словами чи  висловами із сленгу та ненормованої лексики, а іноді запам’ятати слова-терміни або слово із невідомим значенням довгий час не можуть? Як допомогти їм це зробити?.Саме тому, спираючись на статті кандидата педагогічних наук С.Омельчука, викладача Національного педагогічного університету ім. М.Драгоманова Г.Строганової, для створення комфортної мовленнєвої сфери пропоную відтворити на уроці відому і звичну ситуацію дитині.  Сучасні п’ятикласники – це діти, переважна більшість яких вже з народження оточена була різноманітною технікою, тому й інформацію їм легше почерпнути і запам’ятати, почувши у звуках, побачивши в картинках, знайшовши у кросворді, а не прочитавши в звичайному і нічим не привабливому друкованому рядку. Розвиток зв’язного мовлення учнів – це складний і клопіткий процес, тому вчителям слід усвідомити, що зв’язне мовлення варто формувати на кожному уроці, а не тільки на відведених програмою уроках зв’язного мовлення. 

Я умовно розділяю цей процес на кілька видів: формування семантико-мовленнєвої площини(запам’ятовування і відтворення значення слова), дослідження асоціативно-мовленнєвого значення слів (вживання в невластивому значенні, наприклад, прямому і переносному), досвідно-практична площина, яка доповнює вживання вже звичних дитині слів, такими, які часто використовують у своїх промовах відомі письменники, артисти, політики.Збагачення лексичного запасу учнів – це  процес, який вимагає ілюстрації, вивчення, повторення, тому мої уроки спонукають, характеризуючи героїв, добирати влучні слова, які часто допомагають уникнути повторів, лаконічно висловити свою думку. Наприклад, яскраво зображені життєві позиції героїв казки Василя Симоненка «Цар Плаксій  та Лоскотон» допомагають зрозуміти значення слів «песимізм» і «оптимізм», але робота над новими словами на цьому ще не завершується. Далі я пропоную дітям згадати, чому сучасна молодь полюбляє носити символічні знаки, напульсники, і пропоную виготовити та захистити у стилі арт-мистецтва подібні атрибути героям твору В.Симоненка, на яких обов’язково була б видна їхня життєва позиція. Після цієї робота п’ятикласники обирають найкращий символ оптиміста і песиміста. Таке і подібні завдання по формуванні семантико-мовленнєвої площини не тільки розвивають зорову пам'ять творчі здібності, вчать узагальнювати, розширюють словниковий запас, , а й будуть  суттєвою опорою в подальшій роботі. Працюючи у шостому класі над характеристикою образу Федька-халамидника, варто тільки повісити на дошці умовні позначки, а діти у своїх відповідях обов’язково назвуть героя оптимістом, альтруїстом, дружелюбним хлопчиком, навіть якщо я і не акцентую увагу на вивішені на початку уроку моделі.    

Лінгвістичні знання, сформовані в учнів на уроках рідної мови, стануть суттєвою опорою при виробленні правописних навичок. Наприклад, розв’язати проблемне питання: «Чому слова «печиво», «вариво», «місиво» пишуться із суфіксом -ив-, а слово «марево» із суфіксом -ев-?» допоможе комп’ютер, на якому то з’являється,  то зникає завжди мінливий замок Фата Моргана, скопійований із кінофільму «Гаррі Поттер». Далі пропоную завдання на заповнення пропусків у тексті. На екрані я бачу (палац), знайомий мені із кінофільму («Гаррі Поттер»). Він постійно (змінюється). Він не відомий звичайним людям. Палац – це не реальність, палац – це уява. Фата Моргана, за словником, -( це марево). Марево – це (не) предмет і(не) матеріал.        Після виконання цього завдання діти свідомо відповідають, що марево – це не продукт і не матеріал, тому й пишеться із суфіксом -ев-.Робота щодо збагачення лексичного запасу потребує максимальної уваги до слова. Тому опрацьовуючи тему: «Вимова приголосних звуків та позначення їх на письмі. Уподібнення приголосних звуків», апелюю до життєвого  досвіду п’ятикласників, а дітям пропонується сканворд «Синоніми». 

На екрані з’являються зимові краєвиди, звучить симфонія П.Чайковського «Пори року» «Зима»

Категорія: Досвід роботи вчителів | Додав: Svitla
Переглядів: 4006 | Завантажень: 993 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Наші координати
30400, Хмельницька область м.Шепетівка вул.Судилківська,19 телефон/факс: (03840)4-10-05
E-mail: zosh3sh@i.ua
Пошук
Наша кнопка
Гаряча лінія
Цікаві новини
Погода в Шепетівці
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний хостинг uCoz