Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 17.06.2019, 06:47


Меню сайту
Категорії розділу
Методична робота [10]
Пропонуємо скористатись цікавими розробками
Досвід роботи вчителів [9]
Наукові роботи учнів [3]
Виховна робота [13]
Корисне [5]
Корисні файли для використання у роботі закладу.
Дружні сайти
Флешмоб
Шкільні таланти
Опитування 1
В якій соціальній мережі ви проводите більше часу?
Всього відповідей: 429
Опитування 2
Яким, на вашу думку, має бути вчитель?
Всього відповідей: 465

Наш досвід

Головна » Файли » Досвід роботи вчителів

Досвід роботи вчителя української мови та літератури Юр'євої О.М.
[ ] 24.01.2017, 13:03

Формування національної свідомості учнів на уроках української літератури засобами інтегровано-компаративного навчання

Реформування гуманітарної освіти в Україні передбачає розробку нових шляхів аналізу літературного твору, який  не тільки дозволить дітям традиційно передати прочитане, розповісти про героя чи знайти і виділити вивчені поняття з теорії літератури, а й  знаходити всі компоненти духовності українського народу. Використання компаративного аналізу в шкільному курсі вивчення літератури диктується тим фактом, що компаративізм сприяє усвідомленню українського літературного процесу як інтегрованої частини світового літературно-художнього розвитку. Особливу увагу це має для формування у дітей свідомого розуміння  місця української літератури в європейському культурному просторі. Порівняння літературних творів дає можливість показати учням спільне — те, що об’єднує різні народи, й відмінне — те, що свідчить про неповторність української націй. 
Одним із перших у 70-ті роки XIX ст. історико-порівняльне вивчення української літератури та фольклору застосував М. Драгоманов. Він, зокрема, зацікавився появою мандрівних сюжетів в українському письменстві. Значний внесок у порівняльне літературознавство в Україні зробив І. Франко. Його цікавили такі питання:
 1) зв’язки зарубіжного письменника з українською літературою;
 2) зв’язки українського письменника з зарубіжними; 
 3) порівняльний (компаративний) аналіз творчості українських та зарубіжних письменників; 
4) порівняльний аналіз напрямів і течій у різних літературах; 
5) дослідження міграцій сюжетів та образів. У галузі драматургії великого значення набули праці І. Франка про творчість Шекспіра, Гауптмана та ін. І.Франко вперше в історії українського літературознавства обґрунтував взаємозалежність національного і загальнолюдського в літературі.
         Шкільна методика компаративного підходу до викладання літератури ґрунтується на наукових доробках Н. Волошиної, A. Градовського, Т. Зепалової, Л. Кавун, О. Куцевол, Ж. Клименко, Л. Мірошниченко.
У Державному стандарті освіти зазначається, що компаративна компетентність забезпечує порівняння літературних творів, їх компонентів, явищ і фактів, що належать до різних літератур, розгляд традиційних тем, сюжетів, мотивів, образів у різних літературах, зіставлення оригінальних творів і україномовних перекладів літературних творів, увиразнення особливостей української культури та літератури на основі світової, демонстрацію лексичного багатства і невичерпних стилістичних можливостей української мови. Отже, компаративний або порівняльний метод став не тільки загальновизнаним, але й одержав статус програмного методу.

Категорія: Досвід роботи вчителів | Додав: Svitla0412
Переглядів: 324 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Наші координати
30400, Хмельницька область м.Шепетівка вул.Судилківська,19 телефон/факс: (03840)4-10-05
E-mail: zosh3sh@i.ua
Пошук
Наша кнопка
Гаряча лінія
Цікаві новини
Погода в Шепетівці
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний хостинг uCoz