Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 18.09.2019, 11:14


Меню сайту
Категорії розділу
Виховні заходи [283]Результати [121]
Навчання [132]Оздоровлення [60]
Конкурси [9]Вітання [50]
Дружні сайти
Флешмоб
Шкільні таланти
Опитування 1
В якій соціальній мережі ви проводите більше часу?
Всього відповідей: 430
Опитування 2
Яким, на вашу думку, має бути вчитель?
Всього відповідей: 467

Родинне спілкування

РОДИННЕ СПІЛКУВАННЯ ДОРОСЛИХ І ПІДЛІТКІВ: ЙОГО ТРЕБА ВМІТИ ОРГАНІЗУВАТИ


   Усі труднощі виховання випливають із того, що батьки не тільки не позбавляються своїх вад, а навіть не визнають їх вадами, виправдовуючи їх у собі, і хочуть, щоб їх не було в дітей. У цьому всі труднощі і вся боротьба з дітьми.
                                                               Л. Толстой.

   Ні для кого не секрет, що тяжкі конфлікти в родині -  найчастіше наслідки невміння зрозуміти один одного. Дорослі не вміють встановлювати довірливі взаємини з дітьми, обходити «підводні камені» у вирішенні родинних проблем, діти у підлітковому віці «раптово розучуються» адаптуватися до сімейної атмосфери тощо.
   Уміння вести бесіду, говорити  і слухати, знаходити взаєморозуміння – найважливіша якість, за якою оцінюється людина. У спілкуванні дитина пізнає світ, мову, - стає людиною. Спілкування – рушійна сила. Розвиток суспільства, його соціальне здоров’я, рівень цивілізованості і, зрештою, економіка пов’язані з рівнем спілкування. 
  Шановні батьки, зрозумійте, підліток лише вчиться приймати рішення, відповідати за наслідки своїх дій. Неправда, що він не потребує вашої допомоги. Потребує щирої розмови, невимушеної бесіди замість повчань, моралізаторства, готових рецептів та інструкцій.  Замість них він воліє почути: « Можеш учинити так чи так. Як на мене, такий варіант кращий». А якщо виявиться, що ваш підліток зробив поганий вибір, краще утримайтеся від тріумфуючого : «Ось бачиш, я ж казав…». Будьте впевнені, цим ви надовго відіб’єте у нього бажання бути відвертим. Не треба повчань, краще просто розмовляйте з вашою дитиною. 
  Однак  уявіть собі, що ви розмовляєте з людиною, яка вас абсолютно не слухає або не дає й слова сказати. Це дуже образливо, чи не так? Але ж діти живуть із цим щоденно : мають слухати батьківські напучування, настанови, догани. Якщо ж говорять вони, то, замість того, щоб слухати , батьки просто чекають слушної нагоди, аби, втрутившись, сказати їм що-небудь.
  Уміння слухати може стати найважливішою складовою створення гармонії у взаєминах дорослих  і дітей. Це дає батькам можливість якнайбільше взнати і про них, і від них ( іноді, варто лише прислуховуватись, із подивом дізнаєтеся , що вони вже багато знають з того, про що ви тільки збиралися вести мову, і навіть того, про що ви й гадки не мали). Пам’ятайте, ніщо так не виховує у підлітка почуття самоповаги, як усвідомлення, що дорослим важливо й цікаво те, про що він оповідає.
  Важливо вести бесіди з підлітком «про все», не уникаючи заборонених тем. Підліток часто відчуває себе беззахисним, безпорадним, розгубленим. Звичайно, він намагається приховати такий стан, але ж у його житті відбувається так багато чого, а порадитися немає з ким. Будьте впевнені, йому у вашій особі дуже хочеться мати підтримку, але він не знає, як ви поставитеся до його першого кохання, чи можна до вас звернутись з питанням про контрацепцію, про те, чи курили ви колись «травку», чи вживали алкоголь на вечірках. Це важкі теми для вашого підлітка і для вас також, але не слід їх боятися і уникати.
  Спілкуючись із підлітком, необхідно чітко бачити межу між доброзичливою зацікавленістю і настирним випитуванням, яке може бути сприйнято дитиною як втручання в її приватні справи. Підліткам властивий суворий захист їхнього особистого життя, тому не дивуйтесь, якщо на ваше чергове запитання: «Як у тебе справи з твоїм хлопцем?», - ваша донька відповість абсолютно неввічливо: «А в чому, власне, річ?».
  Підлітки самі обирають час і тему для довірливої бесіди,  а вам , батьки, залишається лише терпляче чекати. Якщо ж сама думка про те, що маєте дочекатись, а потім  уважно вислухати свого підлітка, може, й не поділяючи, однак поважаючи його думку, для вас  є новою і незвичною, то скористайтесь такими порадами:
  • Більше семи фраз поспіль – це вже лекція.
  • Спілкуючись із підлітком, пам’ятайте: ваша розмова має бути діалогом.
  • Наберіться терпіння. Не перебивайте , не тягніть з нього слова, не закінчуйте за нього речення.
  • Спілкування з підлітком нагадує підтримання спортивної форми: воно потребує постійної практики.
 • Спілкуючись із підлітком, поверніться до нього обличчям, дивіться в очі. Якщо це з якихось причин не можливо, ввічливо вибачтесь, як перед дорослим. Будьте впевнені, він запам’ятає таку вашу манеру і поважатиме своїх співбесідників.
  • Ви роздратовані? Охолоньте, перш ніж відкриєте рота.
  • Пам’ятайте, розмови віч-на-віч підвищують ваші шанси почути дуже цікаві одкровення.
  • Ставте тільки обдумані запитання. Майте на увазі, що запитання, яке починається зі слів «а чому ти...», як правило, викликає бажання захищатися, особливо у підлітка.
  • Обов’язково розказуйте підлітку про себе, про свої справи, проблеми. Поцікавтесь його думкою щодо них.
  • Увечері згадайте що-небудь, що мало відбутися сьогодні в житті підлітка – контрольна, неприємна зустріч і запитайте, як воно пройшло.
  • Не заважайте підлітку  відчувати те, що він зараз відчуває. Навіть якщо вам не зрозуміло, чому він такий засмучений, не намагайтеся вмовляти його не розстроюватись або не злитися. Згадайте себе у його віці й вашу реакцію на слова батьків: «Які дрібниці! Хіба це привід для плачу?» Кожна людина має право на емоції : і ви, і ваша дитина безперечно також.
  • Закрийте газету. Вимкніть телевізор. Вимкніть телефон. Відкладіть усі свої справи і думки «на потім» і зосередьтеся на вашому підліткові, коли він із вами розмовляє.
  • Намагайтеся  під час  серйозних розмов  із  підлітком не виправляти його вимову, граматику і лексику. Дійдіть до суті того, про що він веде мову. Демонструйте йому  ваше розуміння , співпереживання, готовність прийти на допомогу.
  • Якщо до вас звертаються : «Мамо(тату), знаєш що?», сядьте зручніше і запитайте: «Що?»
  Відомо, як складно і важко спілкуватися з дітьми, особливо коли вони вступають в період статевого дозрівання. Бунт цей – частіше явище цілком нормальне. Замість того, щоб злитись і ображатись, подумайте над тим, що він вам хотів сказати, коли назвав «безнадійною занудою», або повернувся додому значно пізніше, ніж від нього вимагається.
  Неввічливу, нелюб’язну або зневажливу поведінку підлітка ви, батьки , сприймаєте як образу, відсутність поваги. Але хіба ви не принижуєте гідність підлітка, коли безапеляційно критикуєте його смаки, друзів, манеру вдягатися, зневажливо посміхаєтесь, коли він намагається пояснити і відстояти власну думку?
  У період дорослішання так легко образити його почуття гідності, але підліток теж має право на повагу. Так, вам може не подобатись музика, яку він слухає, але ж ви не маєте права на глузування. Ви маєте змиритися з тим, що молодіжна мода діаметрально протилежна вашим уподобанням, і дозволити вашому підліткові вдягатися так, як він цього прагне.
  Набагато краще вислуховувати підлітка, не перебиваючи і не звинувачуючи, потім розказати про своє бачення проблеми, про свої побажання і сумніви. Це дуже важливо – уголос удвох спробувати розібратися, уникаючи категоричності й безапеляційності.
  Після того, як думки і побажання обох сторін вислухані, виникає запитання : «Як вчинити?». Першим свої пропозиції дайте висловити підлітку. Причому, якщо варіантів багато, їх можна навіть записати, не відкидаючи жодного, яким би неприйнятним ви його вважали.
  Далі разом з підлітком слід обговорити кожний варіант: чим він прийнятний, а чим – ні.
  І запам’ятайте, будь-ласка, чого не можна робити ні в якому разі, спілкуючись із підлітком:
  Застосовувати насилля, крики і глузування, епітети, які б принижували його гідність; ображатись  і демонстративно не розмовляти з ним цілими днями; ігнорувати його думки щодо власного здоров’я, планів на майбутнє, дозвілля, кишенькових грошей.
  Природно , що ви припускаєтесь певних помилок, це властиве всім батькам. Однак, якщо для вашого підлітка характерні хоча б п’ять пунктів із запропонованих і він:
  • Здатний усміхатись і сміятись від душі;
  • Може зізнатися, що чогось соромиться, боїться , не вміє;
  • Уміє перебувати певний час наодинці зі своїми захопленнями;
  • Радо бере участь у колективних заходах( спорт, танці, екскурсії, туризм)
  • Іноді, навіть без причини, може виявити стосовно вас ніжність, ласку, любов;
  • Уміє при потребі сказати «Ні», демонструючи при цьому власну, цілком розумну, виважену думку;
  • Має свої справи  і секрети, не допускаючи вас до них, але це не алкоголь і не наркотики;
  • Реально оцінює свої здібності та можливості як фізичні, так і інтелектуальні;
  • Може вас чимось приємно здивувати;
  • Має близьких друзів, чия думка де в чому для нього важливіша за вашу;
  • Наполягає на своїй думці і вміє її обстоювати;
  • Зумів довести до завершення декілька важливих справ, чим дуже пишається;
  • Значить, ви непогано спілкуєтесь з підлітком і справи йдуть добре.
  У вихованні не можна нехтувати ніякими дрібницями. Дрібниць у виховній роботі просто не буває і бути не може. Часом батьки забувають своє дитинство і тому не розуміють своїх дітей, природу їхніх вчинків. Пам’ятайте: вашим дітям-підліткам потрібна  не стільки опіка, скільки дружня порада, розумне керівництво, ваша духовна підтримка. Потрібно бути цікавим і необхідним для підлітка.

Форма входу

Наші координати
30400, Хмельницька область м.Шепетівка вул.Судилківська,19 телефон/факс: (03840)4-10-05
E-mail: zosh3sh@i.ua
Пошук
Наша кнопка
Гаряча лінія
Цікаві новини
Погода в Шепетівці
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний хостинг uCoz
%