Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 22.05.2019, 19:39


Меню сайту
Категорії розділу
Виховні заходи [283]Результати [118]
Навчання [131]Оздоровлення [60]
Конкурси [9]Вітання [50]
Дружні сайти
Флешмоб
Шкільні таланти
Опитування 1
В якій соціальній мережі ви проводите більше часу?
Всього відповідей: 429
Опитування 2
Яким, на вашу думку, має бути вчитель?
Всього відповідей: 465

Педагогічна рада

До уваги педагогів!

 23.02.2012 року протягом дня проводиться Інтернет-педрада.

Просимо Вас взяти участь в Інтернет-педраді:

висловити свою точку зору з проблеми, записати пропозиції та рекомендації (http://szosh3.ucoz.ru/forum/6-13-1).


 ПЕДАГОГІЧНА РАДА

«Творчість класного керівника: шляхи звільнення від стереотипів і шаблонів»

 МЕТА: актуалізація проблеми розвитку творчості педагогів, вироблення навичок самостійної дії, активізація творчих здібностей, розвиток творчого потенціалу класних керівників, колег вальни пошук шляхів розвитку творчості класних керівників за рахунок впровадження нових методик, нестандартних прийомів активізації різноманітних видів діяльності учнів.

 І. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА

     1.    Поняття творчості вчителя. Витоки творчості педагога.

2.    Умови для творчості вчителя. Здібності людини, що є сходинками до педагогічної майстерності.

3.    Творчість і майстерність. Складові творчості класного керівника. Шляхи розвитку творчого потенціалу класного керівника (з досвіду роботи «Професійні таємнички»)

4.    Якості творчого вчителя, що дозволяють виявити та розвинути творчий потенціал учнів.

     5.    Знайомство з сучасними виховними системами та технологіями (презентації).

 II. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

     1. Створення моделі творчого класного керівника 1-4, 5-7,8-11 кл.



Доповідь заступника директора з виховної роботи Діденко Т.В.


Виховати не значить тільки вигодувати і винянчити, але і дати напрямок серцю і розумові.

В.Бєлінський

 Сучасна школа вимагає переосмислення підходів до виховання, оновлення змісту, форм і методів духовного становлення особистості на основі життєтворчості учня, створення сприятливих умов для зростання його особистості , самореалізації у різних видах діяльності. Саме класний керівник  і є тим організатором, що об’єднує виховні зусилля вчителів,батьків і учнів.

    Він поєднує в собі високу духовність творчість і педагогічну майстерність, що формується і вдосконалюється протягом практичної роботи в школі. Майстерність вихователя не мистецтво, а спеціальність якій треба навчатися. Наявності професійних знань, педагогічних навичок і вмінь, занадто мало, щоб класний керівник міг дійсно заволодіти серцями своїх вихованців і повсякденно впливати на їхню діяльність і поведінку, на їхнє самовиховання. Щоб це відбулося, йому потрібно бути яскравою творчою особистістю. Ця творчість виявляється в науковій діяльності педагога, в творчій педагогічній роботі ( оригінальне вирішення педагогічних завдань, застосування нових  методів, прийомів, удосконалення системи роботи з учнями, імпровізація в педагогічному процесі.

    Під час роботи з учнями класний керівник передбачає педагогічні ефекти, впливає на уяву, увагу, пізнавальну діяльність учня,  а також звертається до  перевтілення, що робить його діяльність творчим процесом.

    Аналізуючи роботу різних форм методичної роботи з класними керівниками і спираючись на наукові доведення, вкотре переконуюсь в тому, що творче ставлення до своєї роботи допомагає виховати творчу людину. Особистий приклад вчителя в усьому (стосовно справи, дітей, вміння поважати, в міру вимагати і допомагати) – невід’ємна риса професіонала.

    Творчість класного керівника проявляється по-різному, зокрема: у вдалому виборі педагогічних засобів виховної роботи; у вмінні обґрунтувати інтуїтивні рішення, в організації самостійної роботи учнів, у вмінні фантазувати та імпровізувати. Спираючись на сильні сторони особистості й таланту, цілеспрямований творчий пошук спонукає класного керівника до постійного самовдосконалення у різних ланках педагогічної діяльності об’єктом та підсумком якої є творення особистості учня. Тому з метою розвитку творчості і майстерності класних керівників структурою методичної роботи передбачені:

-      методоб’єднання класних керівників;

-      аукціон ідей «Організація роботи класного керівника з учителями з профілактики відхилень у поведінці учнів. Мистецтво робити зауваження»;

-      педагогічна лабораторія класного керівника «Правовий простір родинно-шкільного виховання»;

-      клуб творчо працюючих класних керівників «Упровадження нових технологій у вихованні».

    Використовуються активні форми роботи: презентації з досвіду роботи, педради, консиліуми, моделювання і проектування виховного впливу, тестування, круглі столи, взаємовідвідування виховних заходів. Розроблені методичні рекомендації на допомогу класним керівникам, проводяться індивідуальні співбесіди з молодими  вчителями щодо організації виховного процесу.

    Так, організована методична робота дає можливість сформувати у класних керівників уміння:

-      плідно співпрацювати з учнями, враховуючи їх інтереси і запити;

-      індивідуально підходити до розв’язання виховних проблем;

-      впроваджувати елементи інноваційних виховних технологій.

Успішна виховна робота не можлива без згуртованого колективу. Саме через колектив класний керівник впливає на ставлення школярів до  навчальних обов’язків, суспільно-корисної праці, на їхню дисципліну та успішність. Під впливом добре організованого й згуртованого колективу школярі зростають морально, культурно, політично, набувають організаторських навичок.

Майстерність класного керівника повністю не розкриється доки не буде співпраці і партнерства з батьками. Оскільки ставлення батьків до потреб виховання не є однозначним, то класні керівники намагаються будувати свої взаємини з ними так, щоб допомогти дитині зберегти душевний комфорт в умовах сім'ї і школи. Творчість класних керівників проявляється:

1. В доборі відомостей про емоційний мікроклімат сім'ї шляхом проведення анкет «Ти і батьки», «Ми і наші діти».

2. У визначенні рівня взаємостосунків батьків з учителями за допомогою анкети «Ми і наші вчителі».

3. В проведенні батьківських зборів за темою «Вплив емоційного фону сім’ї на формування особистості учня».

4. В проведенні спільних зборів батьків і вчителів з метою накреслення шля­хів поліпшення виховного впливу на дітей та співпраці між батьками і вчителя­ми.

5. У веденні Паспорту Творчості сім’ї (захоплення, уподобання, художні нахили членів родини).

У практичній виховній співпраці з батьками класні керівники використовують як тра­диційні, так і нетрадиційні форми робо­ти.

Варіантів роботи в системі «вчите­лі — учні — батьки» багато та осно­ва їх єдина — пошуки конструктивних шляхів взаємовідносин на основі довіри, взаємоповаги, взаємодопомоги, добро­зичливості. Власне, таким шляхом ми спонукаємо себе до творчості з батьками у вихованні високорозвиненої особистості.

Організація дозвілля учнів здійснюється під керівництвом класного керівника, який вміє поставити перед колективом захоплюючу ідею і забезпечити необхідні умови для її здійснення, тому не слід виключати із сфери діяльності колективу розваги і ігри.

Особливу увагу класні керівники приділяють роботі з дітьми з девіантною поведінкою. Сформовано банк даних, але не слід надмірно опікувати таких дітей. Потрібно допомагати  їм знаходити корисні справи, організовувати позаурочний час, сприяти самовихованню.

Майбутнє України за поколінням котре сьогодні в шкільних стінах опановує життя, якість якого залежить від рівня сформованості життєвої позиції.

Однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток  творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина – це особистість, а кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, класного керівника. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони дитячої душі, творчого потенціалу дитини. Отже, класне керівництво – справа складна.

Тому сьогодні ми продовжуємо розмову про творчість класного керівника, який є майстром своєї справи, творчим спеціалістом, виявляє себе як особистість, є творчим лідером, спілкується з дитиною як з рідною, та обговоримо шляхи звільнення   від стереотипів і шаблонів у виховній роботі.


Форма входу

Наші координати
30400, Хмельницька область м.Шепетівка вул.Судилківська,19 телефон/факс: (03840)4-10-05
E-mail: zosh3sh@i.ua
Пошук
Наша кнопка
Гаряча лінія
Цікаві новини
Погода в Шепетівці
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний хостинг uCoz
%